Endodonție

Pe scurt, tratamentul endodontic are rolul de a păstra dinții naturali pe arcadă cât mai mult timp posibil.

Tratamentul constă în prepararea canalelor radiculare, în urma extirpării nervului. Mai simplu spus, a țesutului moale din interiorul dintelui când acesta prezintă semne de inflamație sau infecție. Ulterior, canalele vor fi dezinfectate și curățate, ca mai apoi acestea să fie sigilate cu un material special.

Beneficii

Unul dintre cele mai importante beneficii este eliminarea durerii și a altor infecții existente. Astfel, pacientului i se redă posibilitatea de mânca fără dureri, dar și bucuria de a avea un aspect estetic plăcut după refacerea dintelui.

Care sunt etapele tratamentului endodontic

Tratamentul endodontic include mai multe etape și este necesar atunci când o carie dentară evoluează în timp pătrunzând în mod lent smalțul și dentina, ajungând la nivelul camerei pulpare. Pacientul are o infecție pulpară care produce o inflamație.

❶ Pregatirea canalului radicular

Această etapă poate fi realizată cu sisteme manuale, rotative sau cu un mix între cele două. Întreg tratamentul endodontic depinde de această etapă. Preparația ar fi bine să fie conică cu un diametru mic la vârful rădăcinii.

❷ Scoaterea nervului

Se va realiza folosind substanțe diferite, în etape. Fiecare substanță are un rol individual de dezinfecție a canalului radicular.

❸ Obturatia de canal

Se va sigila canalul radicular folosind o pastă și o gutapercă prin metoda clasică sau cea modernă de obturare 3D.

Aveți întrebări?

Programează o consultație